Brev:
Jerntilskud når der også gives modermælkserstatning
5. april 2009
Alder:
6 mdr.
Jerntilskud når der også gives modermælkserstatning
Hej.
Tak for mailen fra den anden mor med et refluksbarn. Jeg har forsøgt mig med at ændre på konsistensen af den mad jeg giver min dreng, og det hjalp - så også kartoffelmosen glider fint ned :)
Nu har jeg et spørgsmål vedr. jerntilskud. Jeg ammer fortsat min dreng som nu er 6 1/4 mdr. men han suppleres med enfamil A.R. MME. Dette er jernberiget (5,5 mg pr. 100 g) men han får ikke 400 ml. i døgnet (som ville betyde at han ikke behøvede jerntilskud som jeg har forstået det) men nærmere ca. 250 til 300 ml. Hvordan skal jeg så dosere hans jerntilskud?
Jeg har købt jernstrøpulver som jo kommer i doseringsbreve på 8,8 mg. Kan han få for meget jern??
Han har i forvejen tendens til hård mave - var ellers kommet godt igang med at kunne komme af med afføringen, hjulpet på vej med laktulose, men det er blevet værre igen efter han får jerntilskud.
Med venlig hilsen
Heidi.